onsdag 25 april 2012

Ett ekorrhjul...

Det känns som jag befinner mig i ett ekorrhjul nu och allt snurrar på fortare och fortare, högre och högre, mer och mer :( Känner mig otillräcklig både hemma och på jobbet och ligger efter med allt. jobb, tvätt, städ men framför allt barnen och mannen - mina allt här på jorden!

Blir t.o.m stressad av att sticka - jag "borde" göra något annat

Ibland känns allt som en vers i Per Gessle's låt "Jag går och fiskar" -
Ingenting är som det ska, likadant från dag till dag.Allting följer samma mönster ser på stan i från mitt fönster. Människor på rad i kö äta, jobba, sova, dö.

Vårdepp?

Må gott - håll stickan varm!

2 kommentarer:

  1. Precis så, jag tycker det är för mycket i gamla spår och när det händer något är det bara trista saker...:-(
    Nä, det där var väl inte sant men det är nog läge att ta tag i vardagen och se till att det händer något kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du, så skönt att det inte är bara jag som känner så. Du har helt rätt i att den som kan göra skillnad är jag själv. Ihelgen ska jag därför på marknad, äta gott och fira en kompis som fyller år. Stänga av trista saker :)
      Tack för peppen! /Trevlig Valborg - Ulrika

      Radera