söndag 6 oktober 2013

Min hjärtekatt

Denna katt har varit på gång länge men har liksom aldrig blivit helt klar. För ert par veckor sedan fick jag besked om att en ung tjej på bara 20 år, dotter till gamla bekanta till mig och barnbarn till mina föräldrars bästa vänner, fått ett nytt hjärta!! 

Hjärtekatten är som jag förstått till barn som är hjärtopererade men det hon gått igenom är något (för mig) mycket större. Så denna katt är till henne.

Jag hoppas att allt kommer gå bra, att hon får ett långt nytt liv och att hon snart är hemma på sin egen kudde snart igen.

Här är katten Poff!

Happy knitting!


 
 

2 kommentarer:

  1. Charlotte Lotta Eriksson10 oktober 2013 kl. 20:55

    Hej Ulrika!
    Sofia kom hem igår och den fina katten kom med posten idag - hjälp så söt!!! <3 Så otroligt snällt av dig! Ja... nu går livet vidare och vi håller också på med lite virkning och stickning även om det inte är i samma skala som du. Jätteroligt att få se din blogg här!
    Massor av kramar, Lotta
    <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Hej, tack! Tror faktiskt att jag kommer göra fler och skänka till Sjukhusen i Göteborg och Lund. /Ulrika

    SvaraRadera