fredag 26 december 2014

Converse sockar

Annandagen är här och det är en ingenting-dag. En dag när jag inte gör någonting, förutom stickning och te som står på programmet. Då jag både pluggat och jobbar mycket under hösten känns det skönt att bara sitta ner ett par timmar utan att behöva bry sig om varken tid eller rum.

Vaknade till lite frost och -7 grader i morse och det är nog det närmaste julliknande väder vi får i år.

Kalkonen står i ugnen ett par timmar till, och sen blir det traditionell kalkonmiddag med potatis, gräddsås, gele och brysselkål, precis som när jag var lite och fick detta hos farmor och farfar. Vi väntar nu bara på att dottern ska komma hem från jobbet och det kändes lite konstigt när hon skulle upp i morse för att jobba när vi andra kunde ligga kvar på kudden. Vi fick en mysig men liten frukost, efter all julmat är man oftast inte så hungrig på morgonen. 

I Novitas första mönster bok/häfte hittade jag mönster till Converse-sockarna nedan och eftersom jag hade två nystan av både svart och vitt 7 Bröder hemma samt strumpstickor nr 4 var det bara att sätta igång. Dessa ska bli till mig :)

I övrigt- god annandag jul! 
 

Bild från Novitas tidingen


Sockar på gång




1 kommentar:

  1. Hej på dig!
    Visst är det härligt med sådana mellandagarna när man bara får vara och ta det lugnt.
    Ha det så bra.
    Kram kusinen

    SvaraRadera